slide show

vår utveckling & vårt bästa minne

vi har gått från 0 till 100! du & jag
020311 var en speciell dag, jag fastnade för en dum men ändå världens finaste ponny. jag var livrädd,
vågade knappt galoppera. men fick tvinga mig till det. innan jag åkte till stallet var jag nervös, red och
trillade av. det var normalt. slog aldrig mig men såklart blev jag rädd när han kastade av mig hela tiden.
tänkte att det var meningslöst att satsa på denna ponny, jag red som en kratta och hade en riktigt svår
ponny. fick honom varje onsdag, jag började våga mer och tänkte att denna ponnyn kan faktiskt bli nåt,
han kan bli min dröm. men det var väldigt svårt att tänka. jag var van vid den lite sega hästen som gjorde
som man sa. det var ett stort steg att gå över till en pigg,het & tittig ponny som var väldigt ostabil + att
han bara var 4 år då, jag fick hjälpa till att rida in den bus. i början så tränade vi bara på att galoppera
lugnt och inte sparka i ett lugnt tempo. efter lite slit så började vi hoppa, musse hoppade allt. han stannade
aldrig. det är sant, han stannade aldrig. man brukar säga att dom är så när dom är unga men det förändras
sen. jag vet inte vad som hände med musse, han kanske blev van att han kunde springa förbi när ''småbarn''
red honom på hoppnings lektionerna, han är ju ganska svår så det är vädligt svårt för ett litet barn att styra
honom rakt på. vi hoppade högt både barbacka och med sadel. jag red musse varje onsdag och hela helgen.
ingen annan ville rida honom och jag ville verkligen satsa allt på denna ponnyn. kände att han hade glimten
i ögat. visste ni att felicia egentligen skulle börja rida musse efter fredde? men dom är ju lika stora så hon
satsar allt igenom med fredde. och eftersom att f såldes så fick jag testa massa olika. då hittade jag prinsen.
iallafall så red jag musse hela tiden och vi började känna varandra. vissa lektioner gick skit. glömmer aldrig
en hopplektion när han bara sprang & sprang, han sprang in i alla hästar och jag kände mig som en usel
nybörjare. men vi kom igång igen. tränade lite terräng som var fruktansvärt kul, de tyckte både jag & m.
när sommaren kom så var jag uppskriven i en månad på musse. världens bästa sommar va de, att få
dela sommaren med den som jag älskar mest. vi utvecklades jätte mycket den sommaren. vi lärde
honom att bli spolad, visst han är fortfarande rädd för vatten men de funkar.. innan så bara stegrade han
och sprang iväg med mig eller någon annan efter. fick alltid stå med en svamp i åratal medans alla andra
bara kunde svalka av hästarna fort. men jag ville att musse skulle må bra, de vill jag fortfarande. gör
alltid de bästa för honom. men ja som sagt den sommaren med honom var bara lycka, hade totalt fastnat
för denna fina ponny.
när den månaden var över saknade jag sååå mycket att cykla ut till stallet, där i hagen stod musse och
väntade på mig. startade några pay and jumper, blev alltid felfria. denna häst har ett hjärta av guld.
han vill dig inget illa, man måste bara ha tålamod och tro på sig själv. nu är han utbildad, men jag fick
kämpa väldigt mycket med honom. fick hoppa upp igen efter alla avtrillningar. ett av mina bästa minnen
va när jag och musse kom fyra i halloween cupen. var så stolt över honom just då. dagen innan hade vi
tränat på hinderna och då tittade han ganska mycket på de läskiga men inne på banan gick allt super,
han bara va musse rakt igenom, min kung! eftersom att han är en ridskole häst så är de många som
gillar honom, jag förstår dom för att han är världens bästa häst. men de gör ont när man ser någon
annan med min bästavän. han är ju trots allt mitt hjärta. jag är den enda som känner musse helt och som
rider honom hela tiden. jag kan honom innan och utan, och han kan mig. han kan mina regler, haha för
de mesta. nu i vinter har vi haft det sjukt roligt och jag ska bara fortsätta att njuta av min ensamma tid
med honom, för han är den som jag trivs med, det är med honom jag vill vara! vi håller på med formen,
rider mycket med inspännings tyglar och i skritten funkar de. vi tränar på ökningar och lugnt tempo.
just nu satsar jag allt på musse, de är han & jag som gäller. bara han och jag. jag älskar honom mest
i hela världen.
du är min livskraft gubben, jag älskar dig mest!♥
tack för tipset: www.mittknasigaliv.blogspot.com

KOMMENTARER


Ni e så sjukt fina tillsammans! <3

2012-01-27 // 21:24:07
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: