slide show

tjena bloggen!

åkte till stallet vid halv ett idag, direkt när vi kom dit så hade två hästar blivit skadade
på grund av bråk i hagen. en häst blev halt och den andra fick stora sår så nu är den
stora hagen avdelad. tur att det är lugnt i vår hage iallafall. mockade boxen, la in nytt
spån över det gamla. sen tog jag in musse, borstade och idag fick han bära den röda
outfiten. då kom myggan & magnus (josefine & emma) med sunshine & lady och frågade
om jag ville hänga med upp så de gjorde jag. snackade hela vägen med myggan om
allt och ingenting. körde en galopp på ängen på över taggade hästar. när jag kom till
paddocken så kom jag på att jag glömde inspänningarna så det var inte lönt att starta
ett dressyrpass för att han blir så satans pigg utan inspänningarna. sen var hela
paddocken full med hinder så jag hoppade lite istället. inte alls mycket, hoppade stutsen
ngn gång sen hoppade jag en kombination på 90 cm 1 gång och det satt som en smäck
direkt eftersom att vi hoppade igår så körde vi inte alls hårt idag. ska hoppa honom i
helgen också. ska nog starta en pay and jump i slutet av månaden så ska träna massor
tills dess. sen red jag hem honom, galopperade honom halva vägen och skrittade av
honom länge. när jag kom fram så hoppade jag av sen tog hannah honom och lämnade
honom i hagen och då tog jag in nästa pålle, qualle. ni vet vem han är. miras över fina
ponny som är helt otroligt fin och försiktig. lite seg men de ska nog bli bättre sen. riktigt
fin ponny som jag gillar jättemycket. har ridit honom mycket nu. han skulle gå lektioner
på kvällen så red dit honom sen red jag honom lite i paddocken, travade lite över bommar
osv. han var fin men envis! när man bankar på honom och ska öka traven så bockar han.
hehe knas. här kommer bilder<3
om man jämför qualle & musse så är det stor skillnad även om det bara skiljer 1 år på dom.
musse är inte alls unghästig längre. haha, visst han är ingen läromästare men han är inte alls
som dom andra unghästarna. qualle däremot, man måste hjälpa honom med allt. han är en
riktigt unghäst. den unghäst nörd som jag är rider bara unghästar, hehe fast jag tycker att
det är allra roligast!
quickstep qualle *08
musse min älskling *07
fina ponnysar<3

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: